Over the half - Reisverslag uit Oyugis, Kenia van Keniasz - WaarBenJij.nu Over the half - Reisverslag uit Oyugis, Kenia van Keniasz - WaarBenJij.nu

Over the half

Blijf op de hoogte en volg

27 Juli 2014 | Kenia, Oyugis

Hi hi lieve mensen,

Hier weer even een blog over de afgelopen week. Ik ben al over de helft van mijn verblijf in Kenia!

De afgelopen week veel regen gehad en dus ook vaak geen elektriciteit en geen warme douche, helaas.

Dinsdag en donderdag heb ik mijn workshops gegeven over voeding en sport & voeding. Het niveau is niet zo hoog, waardoor het erg lang duurde voordat zij wat dingen snapten. Vooral rekenen bleek een probleem voor hen.

Verder hebben wij deze week bij de moeder van Festus ontbeten. Festus had het huis voor zijn moeder gebouwd met takken en modder. Zo zien veel huizen er hier uit trouwens. Ik heb ook met een principal van een middelbare school ontbeten. Bij elke school of organisatie waar wij komen moeten wij wat in het visitorsbook geschreven. Dus ook bij haar school. En op foto met de mzungu’s kon natuurlijk niet uit blijven.

Wij proberen onze buren en vrijwilligers van SEP wat Nederlandse woorden te leren. Het blijft leuk om hen ‘’goedemorgen’’ en ‘’Groningen’’ uit te laten spreken, want de ‘’g’’ en de ‘’r’’ is moeilijk voor hen. Andersom leren wij Swahili (de algemene taal in Kenia) en Luo (de lokale taal van Oyugis). Het is nog best lastig, maar het gaat steeds beter!

Vrijdag heb ik voor het eerst geprobeerd om chapati’s te maken met de buurvrouw. Zij heeft het eerste deel gedaan met de ingrediënten mixen. Daarna kon ik helpen met het rollen en bakken. Het zag er allemaal veel makkelijker uit. Met de hulp van de buurvrouw uiteindelijk 16 goed gelukte chapati’s gemaakt en de andere buurvrouwen wat gegeven om te proeven. Aankomende week verwachten zij dat wij het zelf kunnen maken. Ik ben benieuwd of wij aan de verwachtingen kunnen voldoen haha!

Eigenlijk zouden wij vandaag naar het National Park Roma gaan, maar de auto van de man met wie wij zouden gaan is kapot. Waarschijnlijk gaan wij aankomende week er heen. Lijkt mij erg leuk om wilde dieren te spotten.

Daarnaast hebben wij het plan om naar Kisumu, een andere stad, te gaan om het gezin van Festus te ontmoeten en wellicht wat organisaties te bezoeken.

Wij zullen wel zien wat aankomende week ons brengt!

Wanenre bang’e (tot snel)!

  • 27 Juli 2014 - 12:19

    Marjolijn Hendriksen:

    dankjewel weer voor het sfeertje!
    groet uit nu Tsjechie, bij mijn broer
    5aug weer naar Bergentheim
    en jij?

  • 27 Juli 2014 - 13:59

    Ingrid Van Der Zon:

    Super leuk om je nieuwe blog weer te lezen, Shier! Wat een levenservaring doe je daar op!
    Hoop dat het komende week lukt om naar National Park Rome te gaan. Dat moeten jullie toch gezien hebben voordat jullie weer deze kant op komen.:D Lijkt me echt geweldig! Geniet ervan, lieverd!
    Fijne week! Liefs

  • 27 Juli 2014 - 22:28

    Marjolein :

    Hé Shahira, wat super leuk om te lezen zeg! Heel veel plezier en succes de komende weken!! Liefsss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Juni 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 3461

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Juni 2014 - 14 Augustus 2014

Supporting Society Empowerment Project (SEP)

Landen bezocht: